1

AWOKADO

Kolejnym zdrowym produktem, który pojawił się na moim talerzu jest awokado.
Dotychczas przechodziłam obok niego całkowicie obojętnie nie mając ochoty nawet go skosztować.
Aż naczytałam się o jego zdrowotnych właściwościach i dopiero wtedy zdecydowałam się na jego zakup. Kupiłam, obrałam, skosztowałam i wiecie co? Wcale mi nie smakowało.
Zaczęłam szukać przepisów na jego wykorzystanie i dopiero wtedy gdy zaczęłam go łączyć z innymi produktami go pokochałam.

Kilka słów o właściwościach:
-awokado jest najbardziej kalorycznym owocem (jeden owoc zawiera aż 430 kalorii)
-zawiera kwas oleinowy, który obniża poziom cholesterolu oraz zapobiega nowotworom piersi I prostaty
-zawiera duże ilości potasu, który reguluje ciśnienie krwi, wpływa pozytywnie na pracę układu nerwowego
-posiada sporą dawkę witamin: C, E, A oraz z grupyB
-ma luteinę i zeaksantynę, które bardzo korzystnie wpływają na wzrok
– posiada tłuszcze jednonienasycone o omega-3 czyli to oznacza zdrowe serce
-zawiera kwas foliowy- owoc idealny dla kobiet w ciąży
-posiada właściwości przeciwzapalne
-zmniejsza stany zapalne żołądka

Imponujące zestawienie!

Teraz czas na kilka przepisów:
*pasta z makreli i awokado- uwielbiam to połączenie, dodatkowo dodaję jeszcze coś zielonego np. koperek, szczypiorek lub rzeżuchę, oczywiście doprawiam
*pasta z białego sera i awokado do tego jogurt naturalny coś zielonego I przyprawy
*sałatka z pomidorem, awokado i czerwoną cebulą
http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/pomidory/salatka_pomidor_awokado/przepis.html
*zielone smoothie z awokado
http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/awokado/smoothie_z_awokado/przepis.html
*chłodnik z awokado
http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/awokado/chlodnik_awokado/przepis.html
*jajecznica z awokado
http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/awokado/jajecznica_awokado/przepis.html
*ciasto z awokado
http://zpierwszegotloczenia.pl/przepis/avocado-pie
*deser z awokado
http://dietetycznie-w-kuchni.blogspot.co.uk/2012/02/deser-na-sobotnie-sniadanie.html

Szczesliwa Mama

One Comment

  1. To ja Ci jeszcze dorzucę "budyń" z awokado i banana. Wystarczy zmiksować bardzo dojrzałe awokado i dwa bardzo dojrzałe banany. Można dodać kakao (albo karob jak ktoś jest uczulony) i trochę mleka, ale to ostatnie nie jest konieczne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *