3

STEWIA- ZDROWE ODŻYWIANIE

tl_files/stevija/images/listek.jpg

Jak tylko dowiedziałam się o szkodliwości białego cukru przeszłam na cukier brązowy nierafinowany.
Udało mi się zredukować słodzenie do jednej łyżeczki do herbaty (gorzkiej nie jestem w stanie przełknąć)
Nadal jednak poszukiwałam czegoś jeszcze bardziej zdrowego.
Trafiłam na stewię kupiłam i posłodziłam.
Jest bardzo słodka, wystarczy jej niewielka ilość.
Jest 300 razy słodsza od cukru (tak przeczytałam).
Pochodzi z Paragwaju.
Indianie używali jej do słodzenia już 1500 lat temu.

Zalety stewii:
*jest niskokaloryczna
*obniża ciśnienie krwi
*jest bogata w A i C, magnez i żelazo
*idealana dla cukrzyków (nie podnosi poziomu cukru we krwi)
*nie powoduje próchnicy
*ma właściwości przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze
*nadaje się do pieczenia
*można ją dostać w postaci tabletek, proszku i płynu

Jedyną wadą którą w niej znajduję jest to iż lekko zmienia smak słodzonego napoju.

A Wy czego używacie do słodzenia???

A Wy cze

Szczesliwa Mama

3 Comments

  1. Bardzo ciekawa strona. Dziękuję za linka z pewnością poczytam.
    Jeżeli chodzi o miód to dawno temu czytałam artykuł (nie pamietam gdzie) o jego nie do końca dobrych właściwościach. Nie powinno się go nadużywać, no i uważać przy alergikach.

  2. Wiem, że miód uczula. I rzadko go stosuję, w zasadzie herbatę pijemy gorzką, jedynie do pieczenia ciasteczek czasami użyję. Tak nie używamy cukru. Zasładzamy się bananami jakby co:-)Sama mam dylemat co stosować. Mam synka z celiakia a do tego z całą masą alergii, najlepiej to już tylko wodę pić…chociaż i ona tez zanieczyszczona :-)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *