1

SERCE I UKŁAD KRĄŻENIA

Wiem, wiem ostatnio rzadko tutaj zaglądam, ale czasu jakoś mniej.
Dziewczynkom szkoła i przedszkole zabierają dużą ilość czasu a po powrocie Wiktorię czeka jeszcze domowa polska szkoła. Czasem na dodatkowe „zajęcia” brak czasu i siły. Tego pierwszego to chyba bardziej. Przydaloby się każdego dnia kilka dodatkowych godzin, bo jeśli chodzi o siłę i energię to moje panie mają jej aż zanadto.
Kilka dni temu udalo nam się zrealizować nasz kolejny temat anatomiczny. Tym razem zawędrowałyśmy w głąb serca i naczyń krwionośnych.
Wprawdzie temat tylko liznęłyśmy ale chętnie podzielę się pomysłami:
1) Na początek przygotowałyśmy „krew”-do garnka nalałyśmy 3 litry wody (chciałam dziewczynkom uzmysłowić ile krwi płynie w ich małych organizmach) i wymieszałyśmy z sokiem malinowym

2)Poznawałyśmy żyły i tętnice, naszkicowałam człowieczka i wspólnie zaznaczyłyśmy serce oraz naczynia krwionośne kolorując żyły na kolor czerwony a tętnice na niebieski

3)Lepiłyśmy krwinki z plasteliny
4) Mapa myśli- stwierdziłam, że Wiki jest już dostatecznie duża abym pokazała jej jak się przygotowuje mapy myśli i oto co powstało. Chyba nieźle jak na pierwszy raz.

Życzę Wam spokojnej nocy!

Szczesliwa Mama

One Comment

  1. Bardzo ciekawy eksperyment ze zrozumieniem czym jest serce i układ krwionośny i bardzo pożyteczny dla dzieci. Szkoda, że ostatnio tak mało piszesz. Ale rozumiem, że brak czasu :(

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *