0

DUŻE KARTY LICZBOWE MONTESSORI

DSC_0188

Twoje dziecko liczy już bez najmniejszego problem do 100. Jest gotowe do tego aby pójść dalej. Rozpoczęła się faza wrażliwa na duże liczby. Jest do tego odpowiedni materiał montessoriański. Zapraszam na krótki post na ten temat.

Rozpoczynamy od:

1.LEKCJI PODSTAWOWEJ wprowadzajacej do systemu dziesiętnego

Na tacy przygotowujemy:

*1 jedność

*1 dziesiątkę

*1 setkę

*1 tysiąc

DSC_0188

Przeprowadzamy lekcję trójstopniową w następujący sposób:

ETAP 1

Nazywamy i pokazujemy- jedna jedność, jedna dziesiątka , jedna setka, jeden tysiąc

ETAP2

Przykładowo: „Połóż jedną jedność na krześle, schowaj pod stół jedną dziesiatkę… przynieś jedną setkę…”

ETAP 3

Pytamy: „Co to jest?”

2.PRZELICZANIE

Ile jedności mieści się w dziesiątce?

Ile dziesiątek mieści się w setce?

Ile setek mieści się w tysiącu?

Przeliczamy i zamieniamy np. 10 dziesiątek zamieniamy na setkę

3. UKŁADANIE ZŁOTEGO MATERIAŁU

Na dywaniku układamy materiał tak jak na zdjęciu. Rozpoczynamy od prawego górnego rogu.

DSC_0191

4. UKŁADANIE KART LICZBOWYCH

Na dywaniku obok układamy karty rozpoczynając znowu od prawego górnego rogu.

DSC_0194

5. ŁĄCZENIE ZŁOTEGO MATERIAŁU I KART LICZBOWYCH

Przenosimy złote perły do kart. Właśnie się przekonałam, że mój dywanik nie spełnia wymiarów gdyż cały materiał się na nim nie zmieścił.

DSC_0192

6. DOBIERANIE KORALIKÓW DO KART

Z kart układamy liczbę. Zadanie dziecka polega na ułożeniu jej ze złotego materiału.

DSC_0196

DSC_0195

7. DOBIERANIE KART DO KORALIKÓW

Z koralików układamy liczbę. Dziecko układa ją z kart liczbowych. Bawcie się naprzemiennie, raz Ty, raz dziecko układa.

DSC_0197

DSC_0198

madredziecko

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *